Gesu honlapja

Indulás: 2006-03-05

Látogatók

TESZT

Ekkora HALAT fogtam!Egyszer volt,hol nem volt....Horgászhelyek..(ÚJ)
Ekkora HALAT fogtam!Egyszer volt,hol nem volt....Horgászhelyek..(ÚJ) : Lélekmelengető a Dráván

Lélekmelengető a Dráván

A titok az mindenhol titok

Van egy érdekes, jól felismerhető időszak a természetben, az időjárásban. Van egy-két hét, de talán csak néhány nap, amikor teljesen határozottan érezni lehet, hogy most kopogtat be az ősz az ablakunkon. Ekkor valahogyan furcsán kezdenek fényleni a hajnalok, párásabbá válnak a reggelek, és színesedni kezdenek körülöttünk a vízparti erdők.

Ezekben a napokban nagyon szép kirándulásokat tehetünk a horgászvizeink partjára. Emlékezetessé válhat az ott töltött idő, még akkor is, ha nem mindig jön össze a halfogás. Nincs szebb, mint vadregényes vízpartok sárguló, kusza lombjai alatt keresni a ragadozó halakat. A drávai, dunai kirándulásokat én szeptember tájékán soha nem hagyom ki. A kelő napot gyakran a párába burkolózó töltésekről szoktam köszönteni, Gyakori vendége vagyok akkoriban a folyóknak. Különösen a Dráván találom meg a lélekmelengetően szép természeti környezetet és az ehhez illő hangulatokat. Néha a keresett halakat is, no persze nem mindig...
A hajnal még párás volt, de a kora reggeli napsugarak egy-kettőre nyiladékokat vágtak maguknak az ártér fái között. Amint csendes gyaloglással igyekeztem a víz felé, éles fénynyalábokat szeltem át a kacskaringós úton. Egy pergető bot volt a felszerelésem, egy kisebb doboz műcsali a nem sokkal nagyobb táskában, meg a vágyakozás volt még velem. Egy jó kis csukázást szerettem volna.. Az utamat kisebb-nagyobb horpadások keresztezték, és hamarosan meg is ették a kitaposottnak nem is nevezhető ösvényt. Vaddisznó dagonyákat kerülgettem, a horpadásokban pedig egyre mélyebb vizek csillogtak, jelezve, most már mindjárt átérek az erdőn keresztül, a Drávához. Tulajdonképpen egy mellékág maradványát igyekeztem megtalálni. A közelmúlt magasabb vízállása miatt, ebben is reméltem csukákat találni. Maga a folyó széle is szabdalt ezen a részen, és az erdőben is akad még néhány kisebb nagyobb gödör. Itt még egy kicsit hasonlít régi önmagához a makrancos folyó.

Szinte áhítattal nézgelődöm a rejtélyes világban. Lassan lépkedek, már a pergető lehetőséget keresem, mert elértem a horgászható helyeket. Még mindig nagyon alulról esnek az erdőre a korai fények, furcsává, szinte félelmetessé teszik az ártéri világot. Valami száraz tuskó után szemlélődöm, amire lepakolhatok, mert a talaj még eléggé sáros. Nem régen vonult vissza a víz. Egy csatornaszerű nyúlvánnyal még bent van a folyó az erdőben, ezt gondolom elsőre megvallatni. Könnyed körforgót, és egy védett horgú műcsalit készítek ki elsőként. A bokrok, fák lábainál találhatok itt maradt, lesben álló krokit. Úgy látom, akad megdobható terület a csatornaféleség partján, máris arra lépdelek. Csak szinte magam előtt tudok keresődni annyira nehéz a terep, de éppen ezért halat is sugall. Végig fogom járni a vizet - határozom el, miközben vizsgálgatom a dobható felületeket. Ekkor ágroppanást hallok a hátam mögül, a közvetlen közelemből. Egy férfi sziluettjét látom meg a beeső fényben, és ő is csaknem belém botlik, az utolsó pillanatban vesszük észre egymást. A pillanatnyi meglepetés után beszélgetni kezdünk. Kiderül, hogy a fiatalember is pergetni érkezett. Gyakran járja a drávai ösvényeket, szereti ezt a dzsungeles vízi világot. Én letelepszem egy már megpihent fatörzsre, úgy nézem, sőt később fotózgatom is horgászatát. Kitartó keresődése, ügyes horgászata egy kis kaszakő csukát csábít a horgára. Fehér twiszterre kapott a hal, szerencséjére a jig horog semmi sérülést nem okoz neki, iramodhat szépen vissza az akadók rejtekébe. Egy szebb csukát amúgy a horgász már elejtett, mint mondja, és mutatja is, bőven elég zsákmány az számára. A halat amúgy sokszor vissza is engedi, és a szimpatikus srácot megismerve, ebben cseppet sem kételkedem.

Később bebotorkálok a nyúlvány partján a mellékág szélesebb részéhez. A körforgó villantómmal minden vélt csukatartást körül simogatok. Egy jó óra múltán, csukára már nem is gondolok, mikor egy kusza akadó közelében hatalmasat koppant valaki a villantómra. Még a víz is felörvénylik, mikor felocsúdva bevágok a halnak. Egy kemény rántás, egy féksivítás, majd egy ezüst villám vágódik a felszínre. Hatalmasat bukfencezik egy gyönyörű csuka, közben egész testét rázza, mintha áramütést kapott volna. A következő pillanatban én is így éreztem magam, mert a villantó széles ívben kiperdült a hal tátott szájából és az, mint egy látomás egy pillanat alatt semmivé lett. Volt vagy négy kilós – mondogattam még  hazafelé is az úton, mert hamarosan mennem kellett, délelőtt már otthon is tennivalóim voltak. Szomorú azért cseppet sem voltam. A folyó, az ártéri erdő kárpótolt szeptemberi hangulatával. Olyannyira szeretem ezt az időszakot, hogy esténként a wobblerezés kedvéért is gyakori a drávai látogatásom. Sokszor már ilyenkor is ködök, párák ülnek töltések mellett, a hűvös hajlatokban. Amint elérem az alkonyati folyót, mindig hosszasan szoktam vizsgálgatni az áramlásviszonyokat. Ezek a kisebb nagyobb örvénylések, kevergések, víz felgyorsulások, árulkodó jelei az éjszakai ragadozóknak. Ha valahol, akkor itt aztán jól veretnek a wobblerek, itt kellene, hogy esélyünk legyen az óvatos rablóhalakat horogra kapni. Jellegzetes, hogy a meredek, mosott, mély vizű partokra ráhajolnak a fák. Ezek alá ajánlatos beúsztatni, a folyással bevitetni a wobblereket. Szeretnek alattuk rejtőzködni, rabolni a kedvenceink. Egyes helyeken egész facsoportok dűlhetnek a folyó tükre felé. Ezeknek lábai, vagyis a törzsük lehetetlen szögben kapaszkodik a partba. A gondos helyválasztás ellenére sokszor van már manapság, hogy hal, sőt kapás nélkül is maradunk. Én azért, ha tehetem, különösen az ősz elején, fiammal együtt a wobblerező helyeken hallgatom az izgalmas folyó sustorgását. Esélyeink fokozása végett cserélgetjük a műcsalikat, és csendben dobálgatunk tovább. Néha a kövér éjszakáig hallgatjuk a folyót, és a szarvasbikákat is. Nem sok szebb dolog van számunkra ennél. Na jó, persze még egy-két kapás ráadásnak, mert szerencsére ez is elő szokott fordulni.

A biztosabb fogásokhoz nagyon kell ismerni a folyót, sokat kell ott lenni a Dráva partján is. Vannak ismerőseim, barátaim, akik így tesznek és eredményesen is horgásszák az alig kiismerhető vizet….
Igazi hideg idő volt, mikor Őze Pistával találkoztam. A halk szavú erdésszel gumihalazást beszéltünk meg a kora estére. Csendesen említette, kapitális süllőt fogott, majd engedett is vissza a folyóba a minap. István ilyen, érti az erdő, a mező, de a víz szavát is. Tudja azt is, hogy a süllők merre járnak, hogy pontosan hol tartózkodnak. A folyóra kisfia és elmaradhatatlan kutyusa társaságában érkeztünk le. István szerelgetés közben azonnal megmutatott a part előtt egy asztalnyi területet, mint biztos haltartó helyet. Nagyon nehéz rajta áthúzgálni a gumit, de többnyire van rajta süllő - mondta. A partról akadók nyúltak a víz fölé, az erős szél miatt hullámzás is locsogott, nem látszott éppen rózsásnak a helyzet. Szinte bele kell simogatni a tuskóba a fák közé, csak ott szokta megütni a süllő – folytatta Pista, miközben komótosan bütykölgette a pergető cuccát.

Ez mellett kevés szóval ugyan, de érintettük azt is, miért szeretjük mindketten az ilyen titokzatos, még természet közelinek mondható helyeket. Lassan lealkonyodott, a viharos szél is csendesedett, elérkezett a jó kapással kecsegtető időszak. Én közben bottal a kézben már vagy fél kilométerrel feljebb bóklásztam. Semmiképpen nem akartam István helyén, az ő nyakán maradni. Az általa ismert akadót jól, csak maga tudja meghorgászni. A Drávára lassan rászitált a hideg, az egyre sötétebb est. A part töréseit igyekeztem vallatni, de csak egy - két beszakadásig jutottam. Ennek ellenére izgalmas, minden pillanatban halat ígérő volt a horgászatom. A megbeszéltek szerint talán egy órát pergettem, majd lábammal keresve az erdei ösvényt elindultam visszafelé Már fényesek voltak a csillagok, mikor megérkeztem Istvánékhoz. Semmi – válaszoltam a fel sem tett kérdésre, - csak egy szép este – tettem csendesen hozzá. – Mi elkaptunk egy kisebbet, és eltettem, hogy lefényképezhesd, ha akarod – szólalt meg István. Így készült is egy - két fotó az óvatosan felpányvázott, majd szabaddá tett halról. Természetesen ott kapott, ahol erdész barátom várta is, de ebben nem volt semmi meglepő, a titkok a Dráván is ugyan olyan titkok. De lehet, hogy egy kicsit izgalmasabbak, szebbek, mint másutt, különösen ősz elején és télen, de lehet, hogy mindig.

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak